وبلاگ

آیا با پرینتر سه بعدی می توان جواهرات ساخت؟

آنچه در این مقاله از آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک می خوانید:

  • مقدمه
  • طراحی و ساخت جواهرات به وسیله پرینتر سه بعدی
  • بهترین چاپگرهای سه بعدی برای جواهر سازی
  • کلام آخر

ساخت جواهرات با پرینتر سه بعدی یکی از تکنیک های سختی است که برای اجرای آنها به نحو احسن، نیاز به تخصص بیشتری در این زمینه دارید و رخ دادن هرگونه اشتباه در طی فرآیند می تواند اثرات جبران ناپذیری وارد کند. امروزه با پیشرفت علم و رشد صنعت پرینترهای سه بعدی، طراحی دیجیتال جایگزین روش های قدیمی شد. استفاده از دستگاه های چاپ امکانات گسترده ای را در حوزه طراحی و تولید جواهرات به ارمغان آورده است. همچنین این اختیار را به مشتریان خود داده است تا نمونه های سفارشی خود را برای ساخت ارائه دهند.

طراحی و ساخت جواهرات به وسیله پرینترهای سه بعدی

با روی کار آمدن طراحی های پیشرفته و دیجیتال، نرم افزار کمکی نظیر CAD برای ترسیم مدل ها بوجود آمدند. به وسیله پرینترهای سه بعدی، الگوی مورد نظر چاپ می شود، سپس عملیات ساخت نهایی آغاز می شود. به لطف این فناوری وسیع، زمان به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. همچنین این امکان وجود دارد تا تولید کنندگان به راحتی طرح های خود را بازسازی کنند. زمانی که شما به فروشگاه طلا فروشی می روید، در صورتی که طرح مورد پسند شما نبود، می توانید نمونه های منحصر به فرد خود را سفارش دهید. از طریق چاپگرهای سه بعدی جواهرسازان قادر به تولید نمونه هایی هستند که حک کردن بر روی آنها به روش قدیمی بسیار دشوار است. یکی دیگر از کلیدی ترین نکات در ساخت جواهرات، تولید انبوه طرح مختلف در کوتاه ترین زمان ممکن است. ظهور فناوری پرینترهای سه بعدی در صنعت جواهرسازی، فرصت های بیشماری را در زمینه کسب و کار ایجاد کرده است.

بهترین چاپگرهای سه بعدی برای جواهرسازی

پرینترها برای ساخت انواع طرح و مدل ها مورد استفاده قرار می گیرد. اغلب دستگاه های چاپ دارای فناوری ساخت افزودنی هستند. یعنی این امکان را به شما می دهد تا با فلزات گوناگون اقدام به تولید جواهرات کنید. بهترین ماشین ها برای ساخت طلا و جواهرات، پرینترهای سه بعدی رزینی هستند. این دستگاه ها بلافاصله پس از گرم شدن از حالت گاز به جامد تبدیل می شوند. از چاپگرهای FDM در این زمینه به دلیل وضوح پایین، کمتر استفاده می شود. زیرا دقت لازم برای تولید جواهرات را ندارد. یک چاپگر سه بعدی باید از ویژگی هایی نظیر چاپ با کیفیت بالا برخوردار باشد تا طرح های پیچیده دچار اختلال و بی کیفیتی نشود.

کلام آخر

استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت جواهر سازی، ساخت و طراحی را برای تولیدکنندگان این هنر بسیار آسان تر کرده است. جواهرسازان از پرینترهای سه بعدی به منظور چاپ  مدل ها و الگوهای اصلی استفاده می کنند. دستگاه های چاپ جایگزین روش های سنتی و قدیمی شد. امیدواریم با مطالعه این مقاله از آکادمی پرینترهای سه بعدی ایپک اطلاعات خوبی کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *